Jak si poradit s focením miminek a pořídit krásné fotky do alba

Mnoho mých kamarádek novopečených maminek se na mě obrací s dotazem, jak co nejlépe vyfotit své miminko. Rozhodla jsem se tedy sepsat a shrnout pár nejdůležitějších zásad a rad. Pokud tedy i vy patříte ke šťastným rodičům a právě jste si přinesli svůj poklad z porodnice, tento článek je určen především vám.

Před samotným focením:

Nejkrásnější fotografie novorozeňátek vznikají mezi 7 a 14 dnem života miminka, v prvním týdnu bývá miminko ještě různě otlačené, opupínkované či namodralé,je lépe tedy s focením týden počkat. Tudíž po návratu z porodnice máte celý týden k dobru jednak na přípravu a především na společné seznámení se a sžití s novou rolí rodiče 🙂 Také je to čas na přemýšlení a rozvržení si, jak byste chtěli, aby vaše fotografie vypadaly: chcete miminko vyfotit v košíku, s čepičkou či čelenkou, nebo jen jednoduše bez doplňků? Případné doplňky a ozdoby si na focení připravte.

Týden rychle utekl a můžete začít s fotografováním: tedy ještě ne, pěkně popořádku:) Předpokládám, že budete své miminko fotografovat doma za běžných podmínek, ke vzniku krásných a kvalitních fotografií je potřeba hlavně a především dostatek světla. Miminko nikdy nefotíme s použitím blesku, jednak to miminko zbytečně ruší a vestavěný blesk fotoaparátu by nám ke krásným fotkám stejně nepomohl. Budeme se tedy muset spolehnout na slunce a denní světlo. Prvním krokem tedy bude podívat se na předpověď počasí a k focení si vybrat jasný den s dostatkem světla. Nedoporučuji kombinovat denní světlo se světlem umělým- rozsvícenou lampou-fotografie by byly tonálně nejednotné. (Pokud nemáte speciální žárovky s označením 5600K, které mají stejnou barvu jako denní světlo) Druhým předpokladem na focení novorozenců je teplo. Miminka se fotí většinou bez oblečení (pokud váš záměr není jiný) a protože ještě nemají vytvořenou termoregulaci, je potřeba místnost, ve které budete fotografovat, dostatečně vytopit a to i v létě. A za třetí: nezapomeňte si nabít baterii do fotoaparátu a mít dostatek místa na paměťové kartě:)

 

Příprava na focení

tak již máme jasný den, vytopenou místnost, připravený foťák a konečně můžeme začít s focením:) Připravíme si místo, kde budeme fotit- co nejblíže k oknu,ale ne v přímém slunci-vyzkoušíme,v kterých místech na nás ještě svítí přímé slunce a kde je světlo již příjemně měkké, ale stále dostatečně silné (druhou možností je silné světlo rozptýlit jemnou propustnou záclonkou, pauzovacím papírem, slabším igelitem…) Připravíme si deky, košíky či jiné rekvizity, ve kterých chceme miminko fotografovat. Miminko budeme fotit spící, výraz novorozeňátka je tak mnohem uvolněnější a vaše miminko bude na fotkách nádherné. Předpokladem je plné bříško a suchá plena, miminku dáme dostatečně napít, svlékneme a uspíme nahé zabalené v měkké dece ( to aby jsme ho pak svlékáním neprobudili a také aby bylo co nejméně otlačené). Miminko nám spí, můžeme začít s focením. Opatrně přeneseme miminko na připravené místo, položíme jak potřebujeme (s ohledem na směr dopadajícího světla, miminko musí mít především obličejík dostatečně osvětlen),nastavíme fotoaparát a můžeme začít fotit.

Nastavení fotoaparátu:

Nastavení fotoaparátu závisí na možnostech jednotlivých modelů foťáků a také na vaší ovladatelské zručnosti. Proto píši jen v kostce několik rad, které vám mohou pomoci..

  • VYVÁŽENÍ BÍLÉ: vlastní nastavení: měření se provádí na bílý nebo šedý papír, pokud neumíme,nastavíme na denní světlo popřípadě necháme v režimu AUTO
  • BLESK: vždy zakážeme
  • CLONA: nebudu dlouze popisovat co je clona a k čemu slouží, jen se zmíním o jejím nastavení: fotoaparát nastavte do režimu: portrét nebo ručně nastavte na nejnižší možnou clonu ( označení F-nastavit na nejnižší možné číslo)
  • ISO: aby nebyly fotografie zašuměné,snažíme se s ohledem na množství světla mít citlivost(ISO) nastaveno na nejnižší možnou mez, tak aby čas byl ještě únosný.Co je to „únosný“ čas? Označení „únosný čas“ nikde ve slovníku nehledejte, to je jen mé označení času, který potřebujeme k vyfocení správně exponovaného snímku. S ohledem na množství světla na scéně a nastavení jiných veličin potřebujeme různě dlouhé časy k expozici snímku. U fotografování miminek máme tu výhodu, že čas může být delší než třeba při focení větších dětí, protože se miminko nehýbe, je statické a nebude použitím kratších časů rozmazané. Musíme tedy použít čas maximálně tak dlouhý, aby fotka nebyla rozmazaná vinou naší třesoucí se ruky. Max. doporučené 1/ 60. Při delších časech by bylo nutné použít stativ. Jak zjistíme potřebný čas? Fotoaparátem namíříme na miminko, namáčneme spoušť do poloviny a podíváme se na displej fotoaparátu či do hledáčku…všimneme si údaje: 1/ něco…(např 1/125 , 1/50 …1/500) …pokud číslo, které vidíme za lomítkem, je vyšší než 60, můžeme fotit…pokud je však nižší-třeba 1/50, je potřeba navýšit hodnotu ISO (např. místo ISO 100 nastavíme ISO 200) Znova přeměříme, v případě potřeby postup opakujeme.

Na závěr mi dovolte popřát vám hodně štěstí, dobrého světla a spoustu krásných snímků vašich nádherných miminek!

Pokud si přesto na focení netroufáte, ráda vám vaše miminko vyfotím 🙂

 O nás

Jsme rodinný ateliér s kvalitním zázemím. Naší specializací je focení miminek, dětí a rodinné fotografie. Fotíme v příjemném prostředí se spoustou rekvizit a doplňků. Naší velkou devizou oproti velkým fotoateliérům je především osobní a vstřícný přístup. Sami dobře víme, že děti mají svou hlavu a ne vždy chtějí dělat to, co by si přáli dospělí. Na focení dětí či miminek si proto vyhrazujeme dostatečné množství času. Jen v příjemné atmosféře mohou vzniknout jedinečné fotografie.

 Výběr z fotogalerie

 Rychlý kontakt

Bambifoto.cz
Tamara Bujňáková
U Lesa 329
252 26 Třebotov

tel: + 420 777 205 203
email: info@bambifoto.cz
web: www.bambifoto.cz

Sdílet na Pinterestu

Sdílej